Az akadálymentesített megállókban kulturált környezet, továbbá P+R gépkocsitárolók és B+R
kerékpártárolók várják majd az utasokat. A beruházások Budapest külső kerületeinek és az
agglomeráció településeinek egyaránt jelentős változást hozhatnak, hiszen a lakott területek
közelében lévő, de állomás nélküli szakaszokon új megállók létesítését tervezzük, a
legforgalmasabb pontokon külön szintű közút-vasút kereszteződéseket alakítunk ki, hogy a
vasút területmegosztó hatását mérsékeljük, és a forgalmat gyorsítsuk. Így például a gyáliak
kifejezett igénye, hogy a Kőrösi utcai vasúti átjáró legyen külön szintű.
Vitézy Dávid a tegnapi fórumon ismertette a legutóbbi kérdőíves felmérés eredményeit. A BFK
kérdőívét 3374 ember töltötte ki. Ebből az derül ki, hogy az átépítéstől leginkább a
gyorsabb és sűrűbb vasúti közlekedést, az állomások megközelíthetőségét, a közbiztonság
javulását, jobb parkolási lehetőségeket, kényelmesebb utasperonokat és kiszolgáló
létesítményeket (mosdó, étel-, és italvásárlási lehetőség), illetve a jegyvásárlás
korszerűsítését várják az utasok.
A lakossági és képviselői hozzászólások alapján a következőkre lenne a legnagyobb igény az
agglomerációs szakaszon:
1., Bizonyos vonatok végig, azaz Budapest és Kecskemét között közlekedjenek. A vonal
középső szakaszától így növekedne a forgalom, Budapest leterheltsége csökkenne, hiszen mind
többen utazhatnának gyorsabban és kényelmesebben Kecskemétre szolgáltatást igénybe venni,
vagy ügyet intézni. A BFK tervei szerint a járatokat Kecskeméten a szegedi Inter City
vonatokhoz igazítanák, jobb csatlakozást biztosítva.
2., Kérdésként vetődött fel a nyomvonalmódosítás lehetősége Dabason, így a település több
pontja közelebb kerülne a vasúthoz. Ez ugyan nem szerepel a tervekben, de a BFK megvizsgálja
ennek a lehetőségét.
3., A BFK felméri a teherszállítás lehetőségét, illetve az igényeket a tervezés során, de
azt általánosságban el lehet mondani, hogy a felújítás leginkább személyszállítási célokat
szolgál, és nem reális a fővonalakon tapasztalt teherforgalom. Ez lakossági ellenállást is
kiválthat, hiszen a településeken sok lakóház épült közel a vasúthoz.
4., Cél az autóbuszos ráhordás erősítése, de ez csak abban az esetben reális, ha gyorsul a
vasúti közlekedés a főváros, illetve Kecskemét irányába, és a vasút versenyképessége javul.