A Kormány június 11-én megjelent határozata szerint a Budapest–Lajosmizse
vasútvonal fejlesztését kiterjeszti a Lajosmizse–Kecskemét szakaszra is, így a
142-es menetrendi mezőbe sorolt teljes vonalat villamosítani lehet, akadálymentesek lehetnek
az állomások és a megállók, illetve mindenhol megújulhat a pálya. A beruházás előkészítése a
Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közös
feladata. Noha hivatalosan Lajosmizsénél véget ér a budapesti elővárosi vasúti zóna, hiba
lenne a vasútvonalat nem egységként kezelni, és ha a fejlesztésből kimaradna a
Lajosmizse–Kecskemét szakasz. A BFK részéről ezért a tervezési közbeszerzést eleve úgy írtuk
ki, hogy a külső szakasz fejlesztésének megtervezése opciósan része a közbeszerzésnek. Most,
hogy a Kormány biztosítja a 740 millió forintot a 25 kilométeres vonal fejlesztésének
előkészítésére és tervezésére, nincs más dolgunk, mint lehívni majd ezt az opciót.
A BFK idén március 12-én jelentette meg – a 71-es, veresegyházi vonaléval együtt – a 142-es
számú vonal felújításáról és fejlesztéséről szóló komplex tervezési közbeszerzés felhívását,
az eredményhirdetés hamarosan várható. A 142-es vonal a Budapestre bejövő 11 elővárosi
szakasz közül jelenleg a legrosszabb állapotú, az egyetlen dízelvontatású, éppen ezért
messze a lehetőségek alatt teljesít. A fővároshoz közeli jelentősebb települések (Gyál,
Ócsa, Inárcs, Dabas) munkavállalóinak, iskolásainak jelentős része Budapestre ingázik
(többnyire ma sajnos nem vonattal), de Dabastól délre már Kecskemét vonzása is egyre
jelentősebb. A megyeszékhely közvetlen környékén, közigazgatási területén – a Kecskeméti
Közlekedési Központ kezdeményezésre – tavaly december óta már sűrűbben járnak a vonatok, ez
a változás (a korszerűtlen járműpark, az utasvonzónak nem mondható megállók ellenére)
sikeresnek bizonyult. A vonalszakaszt 2009. december 13-án az akkori kormányzat bezárta,
2010 nyarán indult újra a vasúti közlekedés és Kecskemét javaslatára 2020 végétől járnak
sűrűbben a vonatok.